Leiding geven aan DO-2

Leidinggeven aan veranderen

De maatschappij verandert razendsnel en onderwijs is continue onderhevig aan veranderingen.  De zoektocht naar de functie van ons onderwijssysteem is actueel. Kennisoverdracht is niet alleen voorbehouden aan scholen. De wijze waarop we de leerlingen voorbereiden op die snel veranderende wereld krijgt een prominentere plek. Onderwijs volgt niet alleen de maatschappelijke ontwikkelingen, onderwijs kan ook richting geven aan die maatschappij. Nieuwe, ontwikkelen zich o.a. in het onderwijs.

Toekomstbestendig onderwijs vraagt veel van scholen; inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen, voorbereiden op een steeds veranderende maatschappij, jezelf blijven ontwikkelen, puzzelen met de paradoxen van deze tijd, etc.  Verbeteren, veranderen en innoveren vraagt veel van scholen, leraren en schoolleiders. Aan welke knoppen draaien leidinggevenden? Hoe beïnvloed je eigenaarschap? Hoe wordt leiderschap gedeeld? Hoe gaat de leiding om met ruimte geven en sturen? Hoe stuur je richting een onderwijssysteem waar veranderen niet alleen op de agenda van de schoolleiding staat?

Download hier de brochure voor dit leertraject >>>